Wstęp do gry Lineage 2
Możliwości Gry
|
O grze...
W grze można rozwijać swoją postać na wiele sposobów. Za zabijanie mobów otrzymujemy doświadczenie (exp) i punkty umiejętności (Sp). Zbierając odpowiednią ilość awansujemy na coraz to wyższe poziomy doświadczenia, z kolei zbieranie Sp pozwala nam na "wykupienie" nowych umiejętności (skills). Każdy serwer przyznaje punkty na innych zasadach. W grze można tworzyć Clans (klany), te z kolei mogą łączyć się w sojusze Ally. Z przypadkowych graczy można także utworzyć Party (grupę). Clan to zorganizowana grupa graczy, którzy mają własny czat i czerpie różne korzyści wynikające z bycia w klanie (np. możliwość uczestnictwa w siege'ach). Klany mogą posiadać własny zamek, własny kodeks oraz lidera. Można tworzyć klany z graczami o różnych rasach i profesjach. Party to najmniej zorganizowana i mniej trwała grupa. Polega na wspólnym poruszaniu się po terenie gry, zabijaniu potworów, wykonywaniu zadań (questów) wspólnie itd. Grając w drużynie przedmioty, exp i sp czy adena uzyskana podczas zabijania mobów dzieli się równo na członków Party. Party może zostać rozwiązane w każdej chwili.
Klany
Kiedy dojdziemy do wniosku, że nasza solowa praca przestaje przynosić efekty, lub jesteśmy znudzeni ciągłym biciem mobów, czas zacząć szukać klanu. Najlepiej zrobić to na forum serwera gry, ale nic nie stoi na przeszkodzie szukania kompanów bezpośrednio w grze. Zaletą klanu jest między innymi:
- pewny sposób znalezienia party,
- dostęp do klanowego Warehouse (magazynu),
- możliwość wyprawy na potężne potwory - Raid Bossy,
- możliwość kontroli zamku,
- dostęp do Clan Hallu (swoisty budynek w danym mieście),
-
możliwość korzystania z buffów, szybszej regeneracji MP i HP,
- odzyskiwanie doświadczenia po śmierci.
A to tylko kilka z pozytywnych cech klanu. Klan może być rozwijany poprzez zwiększanie jego poziomu. Można tego dokonać wykupując poziom za pomocą SP i/lub adeny, a na wyższych lvl`ach poprzez wykonywanie questu.
Wyższy poziom klanu, to większa ilość miejsca oraz więcej potencjalnych członków:
Od 3 lvl klan może posiadać crest (znaczek klanu, koło nicku postaci) oraz prowadzić wojny z innymi klanami a także nadawać tytuł.
Od 4 lvl klan może uczestniczyć w siegu (ataku/obronie zamku) zamek.
Od 5 lvl lider klanu może założyć sojusz.
W C5 wprowadzono 6, 7 i 8 poziom klanu, gdy klan ma te poziomy lider klanu może (za własne SP) nauczyć się umiejętności klanowe, zwiększające statystyki członków klanu. Własny klan można utworzyć, gdy postać osiągnie 10 lvl.
Raid Bossowie
Raid Bossowie to jeden ze sposobów zdobycia broni i przedmiotów wysokiej klasy. Służą one także do wykonania Questa na Subklasę (czyli powtórna 2 profesja na tej samej postaci). Raid Boss to potężny mob, często chroniony przez kilka słabszych. RB, tak samo jak zwykłe moby, dzielą się na poziomy. Jednak nie myślmy, że mając 78lvl możemy samotnie pójść na RB o lvl 20 słabszego. Po pierwsze - takie RB mają czasami po kilka milionów HP, bardzo wysoki atak i obronę, a po drugie - jeśli RB jest od nas słabszy o ponad 9 poziomów zostaniemy na dwie minuty zamienieni w kamień (skill Medusa). Najpopularniejszym sposobem bicia RB jest wyprawa kilku najsilniejszych członków klanu. Z reguły jest to: 1 tank, 1 recharger(SE), 1 healer(bishop), buffer(OL,BD,SWS), 8-14 damage dealerów/nukerów. Ale wszystko zależy od tego jakiego RB sie bije. Przeważnie wystarcza 1 dobre party. RB w Lineage2 pojawiają sie od trzeciej kroniki ale już od C5 zostały bardzo wzmocnione
Castle Siege
Oblężenia zamków to największe bitwy w świecie Lineage 2. Bierze w nich udział czasami kilkaset osób (np. na największy zamek na oficjalnym serwerze). Oblężenie trwa 2 godziny, jeśli w tym czasie jeden z klanów atakujących nie przejmie kontroli nad Świętym Artefaktem, to zamek pozostaje własnością dotychczasowego klanu. Zasady siege są proste: broni klan, do którego należy zamek oraz inne klany które zapiszą się na jego obronę (w przypadku braku właściciela zamku bronią NPC - komputerowi gracze), natomiast stroną atakującą są klany (z 4 lub wyższym poziomem), które się zapiszą po stronie atakującej. Cała rozgrywka polega na tym, aby lider jednego z klanów atakujących "wygrawerował" swoje imię (skill Pieczęć Władcy, ang. Seal of Ruler) na statui (Święty artefakt) znajdującej się w jednym z wewnętrznych pomieszczeń zamku. Najpierw jednak atakujący muszą przebić się na dziedziniec przez grube mury zewnętrzne (względnie bramę) oraz dostać się do zamku wewnętrznego przez kolejne wrota bronione przez obrońców. Po przejęciu artefaktu klany zamieniają się rolami, dzięki czemu obrońcy mają ostatnią szansę odzyskania warowni. Zamki, na które można robić siege: Dion, Gludio, Giran, Aden (stolica), Goddard, Innadril, Schuttgard, Oren. Poprzez siege można zdobyć też Clan Hall (siedzibę klanu, mniejszą i dającą inne profity niż zamek): Kryjówka partyzantów, Siedziba bandytów, Zdewastowany zamek.
Sprzedaż przedmiotów
W grze można ustanowić Private Store (prywatny sklep) z opcją buy lub sell (kupowanie lub sprzedawanie). Wtedy każdy inny gracz może sprzedać graczowi lub kupić coś od niego za określoną ilość adena (Adena - jednostka płatnicza w grze), tak jak w normalnym sklepie. Często skupowane są np. materiały, potrzebne krasnoludom do tworzenia przedmiotów, a na sprzedaż trafiają recepty (potrzebne do tworzenia przedmiotów) nieprzydatne innym rasom oraz stary sprzęt, nieużywany przez właściciela.